מבוא


עבודתי תעסוק בייצוג העוני בתקשורת במדינת ישראל.
כיום לתקשורת קיים כוח מאד גדול והשפעה רבה על הציבור בכל תחומי החיים. אחד התחומים הנוגעים בכלל הציבור הוא נושא המעמדות והמצב הכלכלי בארץ. התקשורת מהווה צינור מידע בין המחקרים, הסקרים והנתונים העולם מהם לבין האזרח הקטן. בשל השפעתה של התקשורת הגדולה של התקשורת על עיצוב דעת הקהל, כל פרסום של כתבה, סרטון או תמונה עוברת עריכה לפי צורכי אותו גורם המפרסם זאת. כאשר התקשורת מביאה לידי ביטוי את העוני בישראל ניתן לראות כי יש מפרסמים שמותחים ביקורת על הניהול הכלכלי במדינה ויש כאלה שמאשימים את העניים במצבם הכלכלי.
שאלת מחקר- כיצד מיוצגים העניים בתקשורת בישראל?

דילמת המחקר- שיקוף המציאות לעומת הבניית המציאות

הסבר לדילמה : לתקשורת יש יכולת לעצב דעת קהל באמצעות אופן הסיקור השאלה היא אם היא מראה את המציאות כפי שהיא או מבנה מציאות חדשה
מצד אחד – שיקוף המציאות -  תיאור המציאות בצורה אובייקטיבית
מצד שני –הבניית המציאות באמצעות סטריאוטיפים ואו עיצוב סטריאוטיפים חדשים.              
חשיבות הדילמה: חשוב להעלות את בעיית העוני בישראל על סדר היום הציבורי. לתקשורת יש כוח בהבאת נושאים שהשלטון יטפל בהם. והעובדה שהנושא עולה מעט פעמים מעידה על חוסר עניין כביכול לציבור. ואני מעוניין בשינוי המצב.


תוצאת תמונה עבור אישה עוני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה