מאפיינים של תקשורת המונים:
א. מאפייני הנמען – הקהל בתקשורת ההמונים הוא גדול, הטרוגני ואנונימי.
ב. מאפייני חוויית התקשורת – החוויה של תקשורת ההמונים היא פומבית. המסר של תקשורת ההמונים זמין לכולם. מאפיין נוסף שלה הוא המהירות. תקשורת ההמונים מנצלת אמצעים אשר מאפשרים לה להגיע במהירות הרבה ביותר לקהל הגדול ביותר באופן סימולטני. מאפיין אחרון של חווית התקשורת הוא התכלות וארעיות. למרות שכיום קיימים אמצעי תקשורת שהמסרים שלהם יכולים להישאר באופן פיזי, החברה מייחסת פחות חשיבות לתוכן המסרים, ויותר לכמותם ולרעננותם. המגוון משפיע על מידת הזמן ותשומת הלב שהצרכן מקדיש למסרים הללו. הנמענים מקדישים זמן רב למסרים של תקשורת ההמונים, אבל תשומת לב מזערית.
ג. מאפייני המוען – ארגוני התקשורת מאופיינים במורכבותם. קשה לחשוב על דרך שבה ניתן להגיע לקהל גדול והטרוגני במהירות ובסימולטניות ללא מוסד תקשורת מאורגן ומורכב .תלותו של המוען בארגון גדול הופכת את יצירתו לכפופה לאילוצים ארגוניים (למשל, הקצאת משאבים לסיקור אירוע אחד תבוא על חשבון סיקור של אירוע אחר, אנשי המחלקות השונות מושכים את הארגון כל אחד לתחומו וכדומה). מאפיין אחרון שנתאר למוען הוא העלות הכלכלית שלו. המסר של תקשורת ההמונים הוא מוצר שיש לו מחיר. הפקת המסר של תקשורת המונים יקרה יותר מתקשורת בינאישית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה