אסכולת סדר היום

התקשורת מכתיבה לנו על מה חשוב שנחשוב, למשל, שיותר חשוב להתעסק בסוגיה הביטחונית מאשר במצב הכלכלי. ברגע שאירוע מסוים קיים בתקשורת סימן שהוא חשוב.
* לאמצעי תקשורת ההמונים יש השפעה חשובה בעצם היכולת שלהם להעלות נושאים לדיון, למחשבה ולטיפול. עצם הפרסום של נושא מסוים והבלטתו בזמן מסוים, גם הוא היה מוכר וקיים קודם, עצם ההתייחסות הספציפית עליו עכשיו מאלצת את בני האדם והמוסדות לתת את הדעת לנושא. התקשורת קובעת עבורנו מה יעמוד על סדר היום הציבורי, על מה נדבר, נחשוב ונעסוק.
מקובל להבחין בין 3 סוגים של סדר יום:
1. סדר יום ציבורי
2. סדר יום תקשורתי
3. סדר יום פוליטי
בין שלושתם יש יחסי גומלין- כל אחד משפיע ומושפע מאחרים. כדי לבדוק אם יש מתאם בניהם יש לבדוק כל אחד מהם בנפרד- לערוך ניתוח תוכן ולבדוק במה התקשורת עוסקת.
– סדר היום התקשורתי משפיע במישרין על סדר היום הציבורי, ולא רק מהסיבה הפשוטה שהתקשורת יכולה ויש לה סמכות ויכולת להסב את ליבנו לנושאים מסוימים, וזה מה שהיא עושה. בהרבה מקרים אילולא התקשורת לא היינו יודעים על נושאים מסוימים.
– סדר היום הציבורי משפיע על סדר היום התקשורתי. לדוג' אם הציבור חושב שביטחון זה נושא חשוב, התקשורת לא יכולה להתעלם מכך. בתקשורת היא חלק מהציבור והיא יודעת מהו הלך הרוחות בציבור ועל- כן יודעת מה חשוב בציבור והיא חייבת לעסוק בנושאים שחשובים בעיני הציבור.
– סדר היום הציבורי עשוי לעצב את סדר היום הפוליטי. הפוליטיקאים אמורים להיות קשובים לדעת הקהל, אמורים לפעול כשליחי הציבור. לדוג' אם יש מצוקות מסוימות כמו מצוקת הדיור או האבטלה, הפוליטיקאים צריכים להיות קשובים לכך ולהעלות את זה לסדר היום הפוליטי: הצעות חוק, התייחסות בכנסת, דיונים וכו'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה